Kører din hjemmeside i frames?

Hvis du kan scrolle ned og læse indholdet uden at navigationen i toppen og/eller venstre side af hjemmesiden forsvinder opefter, så kører din hjemmeside i Frames.

Hvis HELE indholdet flytter sig, dvs. du mister din navigation, når du scroller ned på siden (læser teksten under det synlige af skærmbilledet), så kører hjemmesiden IKKE i Frames.

Mange hjemmesider kører i Frames, for det giver en fantastisk god navigation for brugerne og er nemt at lave nåt vi snakker webdesign. Der giver et professionelt indtryk og en perfekt navigation, når navigationen ikke forsvinder ud af skærmbilledet når man scroller ned for at læse en side… men man skal vide, hvad man gør, når man arbejder med frames og søgemaskine optimering. En god hjemmeside bør ikke køre i frames, hvis du vil have det optimale ud af din nye hjemmeside med et moderne smart webdesign.

Det er MEGET vigtigt at hjemmesidens område er fyldt med værdifuld information samt links til alle dine sider…. Et punkt som rigtig rigtig mange ikke er klar over.

Hvis din hjemmeside kører i frames og der IKKE er væsentlig information imellem , så fortæller det os, at du også har seriøse problemer med alle de efterfølgende Tags: Din Webmaster har absolut IKKE check på søgemaskinerne, så du behøver ikke engang at tjekke mere da du vil blot spilde din tid.

Har du f.eks. en WordPress i iframes så er der måske nogle WordPress plugins som ikke helt virker efter hensigten. Dette er også noget du skal være opmærksom på.

Hvordan finder du de bedste søgeord?

Vi arbejder med den teknik, at vi altid starter med en brainstorm hvor vi finder så mange søgeord som overhovedet muligt, der på NOGEN SOM HELST MÅDE kan tænkes at kunne forbindes med de emner, der bliver behandlet på hjemmesiden. En god søgeordsanalyse er et vigtigt grundlag for næste alle typer af online marketing.

Som eksempel kan vi sige, at Marketing Magasinet på Internettet for øjeblikket har over 3.500 søgeord, som alle viser en Google Ads annonce for denne hjemmeside. Google Ads, er et godt værktøj både til at lave en søgeordsanalyse, men også til online marketing generelt.

Grunden til, at vi anvender de mange søgeord er mange:

Det drejer sig om at finde de søgeord, som har folks interesse. Jo flere søgeord, jo større chance for at være “heldig”.

AdWords annoncen og søgeordsanalysen i tracermodulet er vores PRIMÆRE værktøj til at fremstille søgeordsoptimerede sider, der har til formål at blive fundet i de ordinære resultater på Google.

Denne side er faktisk et eksempel på netop denne proces:
Vi har, ud fra vores mange søgeord i AdWords annoncen fundet ud af, at mange netop skriver ordet “søgeord” på Google … og som følge af dette skriver vi nu denne side til dig.

Når vi så gemmer siden her, vil vores andet Site-editor modul, Doorway-generator fremstille en søgemaskineoptimeret udgave af siden. Herved skulle siden gerne i løbet af et stykke tid få en høj placering på søgemaskinerne på søgeordet: søgeord.

Når dette er sket, kan vi lukke AdWords annoncen og herefter “køre gratis” i fremtiden.

Selve filnavnet, som dine enkelte sider har, er af betydning for placeringen på søgemaskinerne.

Indeholder filnavnet de ord, som du ønsker siden optimeret til, så giver det dig en højere placering på søgemaskinerne, alt andet lige.

Google lader til at være ligeglad med, om filnavnet er:

Detteerminesoegeord.htm

Eller

Dette_er_mine_soegeord.htm

Det er FORBUDT at skrive æøå i filnavnene, selv om din hjemmeside retter sig udelukkende mod danskere.

Google kan sagtens finde ud af, at ae betyder æ, oe betyder ø og aa betyder å. Bare tag denne hjemmeside: Markedsføring.dk med Ø… og alligevel finder Google den.

Det er ligeledes FORBUDT at have mellemrum imellem ordene.

Dette filnavn har begge typer fejl:

Dette er mine søgeord.htm

Det er ligegyldigt, om filen ender på .htm .html .asp eller .php
Søgeord teknikker

Overvej forskellen mellem ental og flertalsendelser på dine søgeord

Hvis man som bruger søger et på et emne generelt, anvender man flertal, og der er som regel flere resultater end hvis ordet er skrevet i ental (hvor det til gengæld så bliver meget mere specifikt).

Når vi søger på panoramabilleder i dag får vi 51.700 resultater.

Men når vi søger på panoramabillede i dag får vi i dag kun 573 resultater.

Hvilket af disse 2 søgeord tror du det er lettet at optimere til søgemaskinerne? Nogle gange kan der være mange, der søger på entals-endelser af søgeord, søgeord, som er “peace of cake” at optimere til søgemaskinerne.

Hvor klar tror du, at en potentiel køber af ydelsen er afhængig om surferen har skrevet det ene eller det andet?

Tænk over det:
ET ENESTE BOGSTAV (r) OG EN HEL VERDEN TIL FORSKEL

Vi kunne blive ved og ved at skrive om denne sjove og forunderlige verden, men vi tror, at du har fået rigeligt at tænke over for nu, så resten må vente til vores e-bøger, foredrag og kurser.
Din Title tag

Øverst på en hvilken som helst HTML side er der et Title tag.

Indholdet af Title Tag’et kan ses direkte allerøverst på din Internet Explorer.

Dette er et af dine allervigtigste steder at optimere til søgemaskinerne

Skriv så præcist som muligt hvad siden indeholder i ikke mere end 10 ord og gerne blot 2-3 ord.

Fokus og præcision er nøgleordene her. Det er også i Title tag’en, at du med nænsom hånd skal ”proppe” dine søgeord ind. Når jeg skriver ”proppe” i anførselstegn er det fordi, du bør skrive dine søgeord rundt om et emne, der er naturligt.

Skal du have hjemmesidens navn med, så skriv det til sidst. Ellers må du forvente, at Google gemmer din side ned under ”Lignende sider” hvor du aldrig bliver fundet