Webdesign og søgemaskineoptimering

Webdesign

Udvikling af hjemmesider af visitkort-typen – enkle hjemmesider med få funktionaliteter som kan bruges til præsentation af en virksomhed, forening eller person.

Jeg tilstræber at levere hjemmesider i et stilrent og professionelt design. Alle hjemmesider opbygges i XHTML ved brug af CSS og er W3C verificeret, og vil derfor være kompatible med de fleste browsere.

Alle hjemmesider laves med et unikt design, og der bruges ikke færdige templates. Noget som alt for mange nu om dage bruger til at lave hjemmesider. Ofte ender man så med en hjemmeside der har et langsomt web design som ikke er specielt unikt eller målrettet din virksomheds stil.

Søgemaskineoptimering

Optimering af din hjemmeside.
Der startes med at analysere din nuværende hjemmeside, hvor der bl.a. kigges på søgeord, tekster og linkbuilding.
Søgemaskineoptimering er kunsten at få din hjemmeside gjort mere synlig på internettet. Den større synlighed skulle gerne øge trafikken på din hjemmeside, og derved give dig større mulighed for at øge din forretning.

Tekst og korrektur

Skrivning af tekster til hjemmesider.
Der er flere firmaer som tilbyder skrivning af tekster til din hjemmeside, eller korrekturlæsning af eksisterende danske tekster.
Tekster til web er anderledes end tekster til tryk. De skal være korte og præcise, således folk hurtigt forstår dit budskab.

Søgemaskineoptimering er dog noget, der skal tages hensyn til ved udarbejdelsen af tekster, således du får den bedste placering i søgemaskinerne. For mange er SEO den bedste type af online marketing de kan vælge, da konverteringen af denne trafik ofte er rigtig god.

Brug for hjælp?

Mangler du en hjemmeside, eller trænger den gamle til en opdatering – så er du landet det rigtige sted.

Her finder du en masse virksomheder, som tilbyder dig hjælp med at få en passende profil på Internettet. De kan hjælpe med at rette op på din nuværende hjemmeside, eller tilbyde at designe en ny hjemmeside til dig. Har du brug for hjælp med din hjemmeside, så kontakt en af virksomhederne under webdesign – det første møde er som regel altid gratis!

Sparringspartner
Vi kan være en fleksibel sparringspartner for dig. Det er min opfattelse, at især mange nystartede iværksættere, tit har behov for hjælp indenfor webdesign og søgemaskimeoptimering.

Hvis denne artikel har givet dig en bedre forståelse for, hvad der skal til for at tjene penge online, så vil jeg anbefale dig, at du tilmelder dig mit nyhedsbrev herunder, for der kommer mange gode artikler, som hjælper dig videre med at tjene penge i fremtiden.

Webudvikling:
– Komplette webpakker
– Webdesign
– e-Business
– Webshop
– Domæne registrering
– Content management
– Søgemaskine optimering
– Grafisk design
– Multimedie
– Tryksager
– Digital fotografering

Erhvervsjuridisk rådgivning:
– Kontraktkoncipering
– Immatrielret
– Markedsføringsjura
– Selskabsret
– EU-ret
– Konkurrenceret
– Forhandling

Markedsførings rådgivning:
– International marketing
– Strategisk markedsføring/planlægning
– Kommunikativ strategi
– Markedsanalyse
– Markedsføringsjura
Udgivet den august 15, 2017
Konverteringsoptimering
Konverteringsoptimering drejer sig om…

Konverteringsoptimering drejer sig om at få en større bundlinje ud af de aktiviteter,
der har med hjemmesiden at gøre.

Konverteringsoptimering kan vi opdele i følgende aktiviteter:

At sikre, at en større procentdel af dine besøgende leder efter de ting din virksomhed tilbyder
At få flere nye kunder ud af dem, der allerede besøger din hjemmeside
At få flere af dine eksisterende kunder til at købe mere
At få flere af dine eksisterende kunder til at købe flere gange

Området konverteringsoptimering er meget, meget stort og I dette afsnit vil vi fremover skrive artikler og oploade videoer, der behandler emnet ud fra vidt forskellige perspektiver, strategier og med anvendelse af mange forskellige teknikker.

Branding vs. online marketing

Sådan bliver din Branding kampagne langt mere Effektiv

Der er en meget direkte kobling imellem den indsigt, der er lagt i forarbejdet på en branding kampagne og bundlinien ved salg af virksomhedens produkt.

Produktet skal du her opfatte bredt: Der kan f.eks. være tale om et fysisk produkt, en ønsket handling eller en virksomheds image i offentligheden. Eller noget helt fjerde.

Det, der i sidste ende kommer til at afgøre, om du får succes med din branding kampagne er hovedsagelig bestemt af, om du kommer til at ramme modtagerens “sweet spot” – at du kommer i resonans med kundens forventninger, indstilling, mentale kapasitet, økonomi, erfaring og en lang række af andre faktorer som er helt afhængig af både afsender, budskab og modtager.

Vi vil i det efterfølgende, for overskuelighedens skyld, betegne modtageren som kunden, uanset om branding kampagnen går på virksomheds identitet over for offentligheden eller et helt andet sender-modtager forhold er gældende.

Når man som virksomhed ønsker at bygge en branding kampagne, så har alle de medvirkende en ide om, hvem modtageren er og hvordan branding kampagnen virker på modtageren.

Problemet er desværre bare det, at man rigtig tit rammer ved siden af målet.
Grunden til dette er, at mediebureauet eller de parter, der ellers er involveret ikke er kunden. Og lige meget, hvor dygtige medarbejdere man har, så bliver de aldrig kunden.
En markedsføringsmotor

Når din virksomhed er blevet synlig på Internettet og får mange besøgende hver dag, er det naturligt at tænke over, hvordan virksomheden nu kan vokse yderligere.

Der er rigtig mange penge i at arbejde seriøst med optimering af konverteringsprocenten, dvs. den procentdel ad dine besøgende der bliver til kunder.
Det røde hav og det blå hav

I denne tid oplever flere og flere, at konkurrencen bliver hårdere og hårdere, når de skal sælge deres produkter på Internettet.

Hvis du er i den situation, så kan det tænkes at denne lille historie kan hjælpe dig videre:

Forestil dig, at du er en lille pirayafisk, der lever i floden dybt inde i en flod i Amasonas Jungle. Her er du vokset op – og fra du var ganske lille, så har hele livet bare drejet sig om en eneste ting: Find føde og spis det før de andre opdager at du har det – eller sult ihjel.

For opdager de andre pirayafisk, at du har føde, så kaster de sig over dig, stjæler dit bytte fra dig og slår dig ihjel i dit forsøg på forsvare dig.

Hver dag er en kamp for overlevelse og hver dag bliver vandet farvet rødt af blod fra offerfisk og pirayaer, der bliver spist af sine egne.

En dag er du blevet så stor, at du begynder at tænke alvorligt over din situation. Du er ved et rent held blevet en lille smule mere intelligent end alle de andre fisk i floden, så du får den vanvittige tanke, at der må være noget mere derude. At hele den verden du har oplevet måske ikke ER hele verden.

Så du forlader alt det du kender og begynder at svømme med vandstrømmen væk fra de andre. Du svømmer i mange, mange dage og til sidst havner du ude i det store, blå ocean.

Nu er du alene.

Ingen af dine konkurrenter havde fået den ide at svømme væk fra alle de andre pirayafisk. Så nu er der ingen at slås om føden med.

Men allerbedst: Havet er fyldt med føde: En kulinarisk oplevelse af fisk i enhver type og størrelse.

Du er i sandhed en lykkelig pirayafisk.

Hvad kan vi så lære af denne historie?

Det er ubehageligt at være et sted hvor alle kæmper om de samme ressourcer som du selv gør.
Det er altid muligt at finde en vej ud.
Selv om vejen ud ligger fri, så er det ikke sikkert, at nogen benytter sig af den.
Det kræver kløgt eller viden at komme videre.
Det er mangel på VIDEN, der fastholder virksomheder i det røde hav.

Har du tænkt over, at den største hindring for yderligere vækst i en hvilken som helst virksomhed er, hvor meget de er i stand til at sælge inden for et bestemt tidsrum?

Salget er altså ikke kun en ting, der er bestemmende for væksten i bestemte virksomheder – det er afgørende for væksten i alle virksomheder.

Og netop da salget er så vitalt for, om en virksomhed får succes eller ej, er det også skræmmende at se alle de iværksættere, der starter op i et “rødt hav” uden at vide hvad de er oppe imod.

Jeg hører tit, at de synes, at deres produkter er bedre / flottere / billigere end de konkurrenter, de tilfældigt har fået øje på. Men det er ikke nok. Ikke hvis de befinder sig i rødt hav – for her kæmpes der pr. definition om føden (kunderne) til sidste blodsdråbe.

Hvordan kommer du så videre – væk fra det røde ocean og ind i det blå ocean?

Vi ville naturligvis ønske for dig at du aldrig var havnet i situationen, da den er både ubehagelig og skræmmende.

Hvis du enten vil undgå at havne i situationen eller ønsker at komme væk fra den, så er her nogle generelle ting jeg har registreret fører direkte til “det røde ocean”. Det drejer sig altså om at komme så langt væk fra denne situation som muligt.

Hvis det ikke har krævet noget specielt af dig at finde en leverandør og starte en webshop, så betyder det, at det heller ikke kræver noget specielt for nogen som helst andre her i Danmark at gøre dig nummeret efter. Og så gør de det – igen og igen og igen og igen lige som du har gjort det.

Hvis du er havnet i situationen, så drejer det sig om for dig at finde vejen ud i det blå hav.

Nogle af de bedste måder at komme i det blå hav er:

Lad være med at sætte prisen ned!!! Det gør kun tingene værre da du herved fjerner det sidste overskud du har.

Indbyg viden i dine produkter.
Indbyg viden i dit salg.
Sæt dine produkter sammen på en ny og attraktiv måde.
Hvis du leverer fysiske produkter så tilføj serviceydelser
Hvis du leverer serviceydelser så tilføj fysiske produkter
Gør noget, der giver dig en fordel og som er svært for dine konkurrenter at eftergøre
Brug andre salgskanaler end dine konkurrenter.
Gå i “stealth mode”. Gør det, som du ønsker at gøre på en måde, så konkurrenterne har utroligt svært ved at gennemskue hvorfor du har succes.
Brug tid og penge på at flytte dig væk fra det røde hav. Prioriter det højest hver dag. Forstå, at det i sidste ende er din virksomheds overlevelse, det drejer sig om.

Der kan gøres mange ting for at lægge afstand til konkurrenterne. Men at finde frem til opskriften tager tid og koster penge.

Søgemaskineoptimering | søgeoptimering

Nogen kalder det søgemaskineoptimering; andre kalder det søgeoptimering
I alle tilfælde drejer det sig om at blive fundet på søgemaskinerne.

Grunden til, at det er så vigtigt at få topplaceringer på søgemaskinerne er, at det er her hvor trafikken virkelig kommer.

Har du første position på Google, kan du regne med at ca. 68% af alle de, der ser din side vil klikke sig videre ind og se din hjemmeside!!!

At optimere din hjemmeside til søgemaskinerne er klart den allerbedste investering, du kan foretage dig OVERHOVEDET.

Prøv at tænk over det et øjeblik:

Du får muligheden for at nå hele VERDENEN med din hjemmeside.
Du kan få MASSER af besøgende, som leder efter lige netop det, som DU tilbyder.
… og det er vel at mærke GRATIS besøgende
… der kan blive ved med at komme år efter år efter år.

…. blot fordi du har søgemaskineoptimeret din hjemmeside.

Men… hvordan gør man?

Klik på de enkelte punkter her til venstre.
Hvad vil Google have?

Google forholder sig tavs omkring ændringerne i deres algoritmer.

Det er der ikke noget nyt i… for det har de altid gjort.

Google selv skriver en del om sine ønsker, men undlader at gå ind på HVORDAN man opfylder deres ønsker.

Heldigvis har vi igennem årene oparbejdet et tæt kontaktnet med særdeles Intelligente marketingfolk. I dette netværk har vi hurtigt fået de nyeste bulletiner som giver os det overblik vi har brug for.

Derfor kommer her en gennemgang af, hvad man skal gøre for at sikre sig en topplacering på søgemaskinerne:

For at have en berettigelse i Internet verdenen skal din hjemmeside ifølge Google være nyttig og indholdsrig med et klart og entydigt formål…. og indholdet bør være præcist.

DET SOM GOOGLE ØNSKER ER…. KVALITET

Et kvalitetsregnskab, hvor SAMTLIGE af de efterfølgende punkter indgår i Googles algoritmer.

FEJL ELLER SJUSK i udførelsen blot et af de efterfølgende punkter VIL få fatale følger for din hjemmesides placering på søgemaskinerne.

Se det som en kæde: Hvor er det svageste led?

Er det svageste led så svagt at det knækker?

Vi ser hver eneste dag hjemmesider med ødelagte led.
Godt indhold

Google ønsker i dag mere end nogensinde før, at:

Din hjemmeside skal være nyttig og indholdsrig
Hjemmesiden skal have et klart og entydigt formål
Dit indhold bør være præcist

Kort og godt:

Hjemmesiden skal indeholde værdifuld information.

Jo mere præcist og nærmest laser-fokuseret emnet på din hjemmeside er, jo bedre.

En hjemmeside, der spreder sig over flere emner har, alt andet lige dårligere ved at få en høj placering på bestemte søgeord, end en hjemmeside, som er fokuseret.

Det er ikke så tit vi egentligt taler om det i dagligdagen… men prøv virkelig at tænke over det… ikke som ejer af en hjemmeside med en for lav placering; men som bruger af hjemmesider: KVALITET SÆLGER!!!

Det er DERFOR Google er så opsat på at præsentere kvalitet øverst i søgeresultaterne.

Brugerne FORVENTER kvalitetshjemmesider. Det er på disse hjemmesider, at brugerne bruger det meste af deres tid. Bliver brugerne forvirrede over hvad de skal gøre, så forlader de din hjemmeside uden at købe… og de kommer ikke tilbage.

Det kan BETALE sig at forbedre sin hjemmeside

Det kan betale sig at have et flot design på hjemmesiden og vedligeholde den løbende.

Begrebet ”Godt indhold” er så omfangsrigt, at vi overvejer skrive en e-bog om emnet; men for nu lader vi det ligge i denne generelle beskrivelse.
God navigation

Du skal sikre dig, at søgemaskinerne har mulighed for at finde alle undersider på din hjemmeside via links imellem siderne.

Sørg for, at der er et tydeligt hierarki med tekstlinks og at hver side kan åbnes fra mindst et statisk tekstlink.

Et sitemap vil være glimrende på større hjemmesider. Her er det vigtigt at link teksten indeholder de søgeord som du ønsker at din mål-side skal findes på.

Den perfekte løsning er, at søgemaskinerne ser din hjemmeside som en struktur af information med overordnede områder, som igen er delt ind i mindre områder.

Hvert af disse områder indeholder så sider, som er relaterede rent emnemæssigt.

Page Rank er et afstemningssystem, hvor hjemmesider via deres links til andre hjemmesider stemmer på hinanden med de nøgleord, som linket indeholder.

Da nøgleordet er synligt for de besøgende, vurderer Google også, at hvis ordet i linket hedder f.eks. ”Hawaii Rentals” så må siden der bliver linket til så også have noget med Hawaii Rentals at gøre.

Page Rank angives i intervallet 0-10 hvor 10 er det bedste.

Du kan downloade Googles tool bar hvis du ønsker at tjekke din egen eller dine konkurrenters Page Rank.