Twitter markedsføring

Twitter bliver tit sammenlignet med Facebook

Twitter bliver tit sammenlignet med Facebook, men det er vigtigt du er bevidst om, at de er vidt forskellige.

Personer og firmaer er på de to medier af vidt forskellige grunde, i de fleste tilfælde. Samtidig er Facebook meget privat, mens Twitter er mere åbent hvor du kan følge enhver uden det kræver godkendelse.

Twitter er oplagt til viral markedsføring

At det ikke kræver godkendelse på Twitter, gør det et oplagt værktøj til din virale markedsføring.

Du kan hurtigt følge en lang række personer og virksomheder i din branche. Det kan være konkurrenter, samarbejdspartnere, eller interessante personligheder.

Der er intet galt i at følge konkurrenter, det vigtigste er at du får tweetet jævnligt og opbygget dig en god mængde followers.

Alt for mange firmaer opretter en profil, tweeter 4-5 gange, hvorefter der ikke rigtig sker mere. Det kan være af dovenskab, eller fordi man glemmer det.

Resultatet er i begge tilfælde, at det kræver aktivitet og sjove eller interessante tweets, hvis du vil have skabe en viral effekt.

Twitter er meget simpelt og perfekt til viral markedsføring, men det kræver at du har et vist antal followers og en både aktiv og interessant profil.

Derfor er Twitter markedsføring en god ide:

  • Mulighed for hurtigt at komme ud med et budskab og til en stor målgruppe
  • Hurtig live opdatering, der virker effektivt når du skal sprede en nyhed
  • Effektivt til at booste andre aktiviteter som hjemmesider og blogs

Twitter har udviklet sig meget som medie og mange kendte personligheder/firmaer benytter det til at informere interessenterne om nyheder eller hvad de mener.

På den led er Twitter ligeledes blevet et form for nyhedsmedie, der er først med information om kendte verden – vel og mærke via tweets fra dem selv.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *