Youtube – Video markedsføring
Overvejer du at gøre brug af video markedsføring

Overvejer du at gøre brug af video markedsføring, så kommer du ikke udenom Youtube. Det er den klart største videoportal i verden du har gode muligheder for at ramme din kunder.

Enten ved at uploade interessante videoer, eller ved at benytte deres annonceringssystem, hvor du kan få din video vist til målgruppen, inden de kan se den valgte video.
Youtube er perfekt til video markedsføring

Det er klart at Youtube som den største videoportal i verden, er det perfekte sted til video markedsføring.

Der er mange styrker ved Youtube og den mest centrale er de milliarder af sidevisninger de kan præsentere dagligt. Det giver et enormt marked og mulighed for at få opmærksomhed.

Videoportalen er fantastisk ved at man nemt kan uploade en video selv og at den efterfølgende kan ses via alle platforme. Uanset om man benytter iPhones, computere eller iPads.
Bedre annonceringsmuligheder

Senest er annonceringsmulighederne på Youtube blevet bedre, hvor du få vist DIN video, før brugere kan se den valgte video.

Det har virket effektivt for store virksomheder som Gillette og kan helt sikkert også virke godt i din video markedsføring.
Youtube og dets forhistorie

Youtube er en interessant historie, der blev startet af Chad Hurley, Steve Chen og Jawed Karim,der tidligere havde arbejdet for Paypal.

Giganten Google fik hurtigt øjnene op for potentialet og inden det helt store potentiale blev forløst, nåede de at købe Youtube. Det gjorde de for 9,8 milliarder kroner, så købet var ikke billigt, men portalen er markant mere værd anno 2013.

Det har bestemt ikke gjort portalen mindre stor eller populær, tværtimod. Youtube har aldrig været mere populær end netop nu og det er blevet en populær søgemaskine, når der skal findes videoer.
Udgivet den september 14, 2017
Twitter markedsføring
Twitter bliver tit sammenlignet med Facebook

Twitter bliver tit sammenlignet med Facebook, men det er vigtigt du er bevidst om, at de er vidt forskellige.

Personer og firmaer er på de to medier af vidt forskellige grunde, i de fleste tilfælde. Samtidig er Facebook meget privat, mens Twitter er mere åbent hvor du kan følge enhver uden det kræver godkendelse.
Twitter er oplagt til viral markedsføring

At det ikke kræver godkendelse på Twitter, gør det et oplagt værktøj til din virale markedsføring.

Du kan hurtigt følge en lang række personer og virksomheder i din branche. Det kan være konkurrenter, samarbejdspartnere, eller interessante personligheder.

Der er intet galt i at følge konkurrenter, det vigtigste er at du får tweetet jævnligt og opbygget dig en god mængde followers.

Alt for mange firmaer opretter en profil, tweeter 4-5 gange, hvorefter der ikke rigtig sker mere. Det kan være af dovenskab, eller fordi man glemmer det.

Resultatet er i begge tilfælde, at det kræver aktivitet og sjove eller interessante tweets, hvis du vil have skabe en viral effekt.

Twitter er meget simpelt og perfekt til viral markedsføring, men det kræver at du har et vist antal followers og en både aktiv og interessant profil.
Derfor er Twitter markedsføring en god ide:

Mulighed for hurtigt at komme ud med et budskab og til en stor målgruppe
Hurtig live opdatering, der virker effektivt når du skal sprede en nyhed
Effektivt til at booste andre aktiviteter som hjemmesider og blogs

Twitter har udviklet sig meget som medie og mange kendte personligheder/firmaer benytter det til at informere interessenterne om nyheder eller hvad de mener.

På den led er Twitter ligeledes blevet et form for nyhedsmedie, der er først med information om kendte verden – vel og mærke via tweets fra dem selv.
Udgivet den september 14, 2017
Facebook markedsføring
Facebook markedsføring
Facebook er det største sociale medie i verden

Facebook er det største sociale medie i verdenFacebook er det største sociale medie i verden og med over 1 milliard brugere verden over, er det naturligvis en meget nærliggende markedsføringsplatform.

Specielt med de gode muligheder du har for at indstille kriterier og målrettet din kampagne, efter selv den mest nicheprægede målgruppe.
Sådan kan du markedsføre dig på Facebook

Sådan kan du markedsføre dig på FacebookNår der tales om markedsføring på Facebook vil mange tænke på annonceringsmulighederne.

Det er den mest effektive og målrettet form for markedsføring på Facebook, men ikke den eneste. Du har ligeledes mulighed for at oprettet sider og grupper.

Det er gratis og der er mange eksempler på grupper og sider med mange tusinde deltagende, som der derfor kan have en vis værdi.
Målrettet og effektiv annoncering

Målrettet og effektiv annonceringFacebook har udviklet sig meget igennem årene og de har et særligt fokus på de markedsføringsmuligheder, som kunderne tilbydes. Årsagen er enkel: det er en væsentlig del af deres indtægtskilder.

Facebook markedsføring er på mange måder enestående, da du har mulighed for at målrette annoncerne mod en meget specifik målgruppe.

Om det er så 20-30 årige single kvinder fra Århus, eller om det er 30-45 årige gifte mænd med børn. Mulighederne er mange og det giver en effektiv annoncering, hvor du får meget værdi for pengene.
Facebook og dets udvikling

Facebook og dets udviklingFacebook markedsføring har ikke altid været muligt, men i takt med at mediet er blevet mere og mere udbredt, har det været et naturligt træk.

Jeg er ret overbevist om at annonceringsdelen altid har været en del af deres planer, men at de bare har ventet til timingen var rigtig. Det er den når man har over 1 milliard brugere. Det er så mange mennesker, du har mulighed for at ramme med én annonce.