Søgemaskineoptimering igen

markedsføringsfolk

Det er de færreste markedsføringsfolk, der endnu ikke har diskuteres søgemaskineoptimering – nogle mener det er fremtiden, mens andre mener, at det bare er en dille. Uanset hvilken af de to alternativer det er, så kommer du ikke udenom at skulle markedsfører dig selv i søgemaskinerne, da det er en oplagt mulighed for at ramme dine potentielle kunder, på de tidspunkter, hvor Dankortet sidder mest løst; nemlig når de laver specifikke og intense søgninger.

forskellige strategier

Man kan benytte forskellige strategier, når man arbejder med søgemaskineoptimering, men den mest brugte strategi, er en longtail-strategi, der betyder, at du udelukkende arbejder med søgefraser, der har 3+ ord inkluderet. Grunden til, at denne strategi er hyppigt anvendt er, at folk typisk er mere tilbøjelige til at købe noget, desto mere specifikt de søger, hvorfor det naturligvis er en oplagt mulighed. Hvis du er synlig på disse søgeresultater, så er der bestemt større chance for, at det ender med et køb, frem for hvis du er synlig på ordet ‘tøj’ eller ‘computer’, da folk typisk ikke er tilbøjelig til at købe noget, når de foretager så generelle søgninger.

Hvordan du bedst starter med din SEO

Hvordan du bedst starter med din SEO, er ganske simpelt; du skal udforme en søgeordsanalyse, der er en stor analyse, der gerne skulle ende med en lang række relevante nøgleord, så du har noget at arbejde med. Igen skal du huske, at folk er langt mere tilbøjelige til at trykke på Køb-knappen, når de laver specifikke søgninger, eftersom de i et sådant tilfælde leder efter noget meget specifikt. Ydermere skal du også huske, at dine kunder – med stor sandsynlighed i hvert fald – ikke bruger de samme betegnelser som dig, hvorfor du skal sørge for, at din hjemmeside er optimeret til dine kunders betegnelse, hvorefter du kan optimere siden til den betegnelse du selv bruger.

mange parametre

Der er rigtig mange parametre, der spiller ind, når vi snakker om søgemaskineoptimering, hvorfor det bestemt er de færreste selvstændige, der kan finde tid til at lave rigtig SEO. Der er mange, der sagtens kan finde tid til at optimerer lidt på sin hjemmeside hist og pist, men hvis ikke der sker noget bemærkelsesværdig, forbliver du placeret på samme måde i Google og andre søgemaskiner, og dette er med stor sandsynlighed ikke pointen, hvis du vælger at arbejde med søgemaskineoptimering.

Det skal dog siges, at du ikke skal forvente ændringer med det samme, da Google lige skal have chancen for at genindekserer din hjemmeside, og du skal ligeledes også sprede dit SEO-arbejde ud over en længere periode, da søgemaskinerne ellers vil registrerer en unaturlig ændring, hvilket blot vil påvirke din hjemmesides rangering negativt.

Søgemaskineoptimering er en formidabel form for markedsføring, og er en af de mest sikrer markedsføringsmæssige investeringer du kan foretage.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *