SEO Tekst – Indholdskapløbet

Flere og flere SEO’er og bureauer involverer sig nu i indholdsproduktion, når det gælder SEO tekst. Flere SEO strategier baserer sig direkte på produktion af designet kvalitetsindhold. Derfor stiger kravene også til dit indhold, produktionen af det og distributionen.

Vælg kreative indholdsformater til din SEO tekst

Mange tænker traditionelt, når det gælder indhold

  • Blog
  • Forum
  • Artikler
  • Whitepapers
  • Webinarer
  • Slideshows

Men der er mange andre, og mere kreative former, du kan give dit indhold og knytte dine SEO tekster på, uden det behøver betyde mere arbejde for dig

  • Video
  • Gengivelse af dialog (Q&A, Facebook, Twitter, Forum, Blog kommentare)
  • Tegneserier (Historier om brug, brugeroplevelser)
  • Grafik (collager, billedserier)
  • Grafer og diagrammer (datavisualisering)
  • Interaktive værktøjer

Produktion af indhold

Dernæst er du nødt til at tænke over din strategi. Der hvor du vil få den højeste ROI, er når du deler viden som andre ikke kan, eller vil dele. Alene det at indholdet er svært at dele, tilfører værdi og gør dit indhold unikt.
Du kan også med fordel finde data fra dit eget netværk, eller dine kunder. Hvis du kan lave aftaler med dine kunder, er der stor sandsynlighed for at du kan offentliggøre helt unikt indhold af meget høj værdi.
Du kan med fordel også investere i indhold. Du kan købe hjælp, bruge ekstra tid på dataindsamling eller simpelthen købe dig til data og oplysninger som ingen andre har. Det kan f.eks. være analyseresultater, spørgeskema-resultater o.lign.

Du skal også være opmærksom på at kvalitet og planlægning er vigtige faktorer for succesraten af det indhold og SEO tekster du producerer. Det er bedre at producere indhold der er mere unikt og har højere kvalitet 2 gange i måneden, end at producere dårligere indhold og udgive det oftere.

Udgivelse af indhold

Indholds-processen består af 3 ben

  1. Dataindsamling
  2. Indholdsproduktion
  3. Distribution

For at kunne sikre hurtig spredning af dit indhold, bør du tænke på, hvordan du kan bygge et fællesskab omkring dit indhold. Det kan være udgivelse på din faste blog, nyhedsbrev, Facebook side e.lign.
Det vigtige er, at du bruger fællesskabet til at forstærke spredningen af dit indhold og dyrke din målgruppe. På den måde kan du nå meget bredere ud, end dine konkurrenter.
Hvis du ikke allerede har opbygget et fællesskab, så kan du med fordel kontakte kunder og samarbejdspartnere, der allerede har netværk og online-fællesskaber, og bede dem deltage med information og viden. Du kan tilbyde dem eksponering og interesse fra andre kunder. På den måde får du spredt kendskabet til dine nye fællesskaber til dine kunders og samarbejdspartneres netværk.
Du bør lave en detaljeret fast plan for distribuering af indhold over de forskellige netværk og fællesskaber. Din plan bør f.eks. have svar på følgende:

  • Hvor bliver dine artikler sat op?
  • hvor bliver dine videoer uploadet?
  • Skal hele artiklen med i nyhedsbrevet eller kun en kort passage med et link?
  • Skal du ligge hele artiklen på Facebook eller kun en passage med et link?
  • Hvilken tekst skal postes sammen med billedet på Twitter?

Hver enkelt netværk og socialt medie, skal have en fast slagplan, så du hurtigt og enkelt kan sætte checklisten igang, hver gang du har indhold af den bestemt type. På den måde får du overskud og tid til at kaste dig ind i og deltage aktivt den efterfølgende dialog.

Et sidste godt råd

Når du laver din keyword-analyse til dit indhold, så gå efter de lange søgninger. Arbejder i dybden og ikke på overfladen. Hvis du vil servere kvalitet og unikt indhold, så kan du ikke gøre det ved at efterligne alle de andre.
Når du tænker unikt og tilbyder viden på et smallere, mere konkret område, og på en bred platform af medier. Så giver du dig selv chancen for at rammer målgrupper, der ellers ikke kender dig, eller ville opfatte dig eller din virksomhed, som en del af løsningen på deres problem. Og selv om du måske ikke bliver direkte inddraget i løsningen, så har dine oplysninger været med i overvejelsen, og du har placeret dig selv eller din virksomhed i modtagerens bevidsthed.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *