Husk de sociale medier

SEO optimering har i mange år primært været rettet imod linkbuilding

SEO optimering har i mange år primært været rettet imod linkbuilding, men i de seneste år er der endnu en faktor, som er kommet med i billedet. De sociale medier som Facebook, Twitter og Google+ er stormet frem. Stort set alle internetbrugere er på et af de sociale medier i dag. Derfor har det været nødvendigt for søgemaskinerne at tage disse sociale medier med i de algoritmer, der bestemmer hvilke sider, der placeres højest.

Især Google er begyndt at inkorporere de sociale medier i deres algoritmer

Især Google er begyndt at inkorporere de sociale medier i deres algoritmer. Det vides endnu ikke præcist, hvordan algoritmerne er blevet forandret, men mange SEO-eksperter arbejder på at finde ud af det. En af de ting, der er sikkert, er at der er ved at ske et stort skift på SEO optimeringsmarkedet.

Et eksempel er, at de hjemmesideejere, der har en stor social omgangskreds på de sociale medier og deler meget materiale, har stor sandsynlighed for at se deres materiale og deres ansigter højt placeret i søgeresultaterne.

Dog skader det på ingen måde, hvis du har udviklingen for øje. Sørg for, at din virksomhed har profiler på de sociale medier, inviter dine kunder og medarbejdere. Omtalen vil gavne din virksomhed og muligvis lokke kunder til.

Der er bevis på at positive tilkendegivelser som Likes, Tweets og Plusser har en positiv effekt på ens placering på søgelisterne. Undersøgelser viser at de links sider får

På trods af dette skal det dog nævnes, at de sociale medier på ingen måde er det samme som eksterne links til din hjemmeside. De sociale medier har ikke erstattet links og links er stadig langt den meste effektive og holdbare løsning til SEO optimering.

De sociale medier

De sociale medier har dog endnu en rolle at spille når det gælder besøgstallet. Selvom mange besøgende kommer fra Google, er der også mange besøgende at hente via de sociale medier.

Undersøgelser viser, at selv når først den grundlæggende SEO optimering via søgemaskinerne er i orden er der stadig meget at gøre på SEO-området. Trafikken fra søgemaskinerne giver en stabil og konstant trafik til din hjemmeside, men med sociale medier kan du i perioder forsøge denne trafik kraftigt.

De besøgende

De besøgende, der kommer fra Google, er ofte kritiske og klar til at lede på mange sider. Besøgende der derimod kommer igennem sociale medier, kommer ofte med en forventning om, at siden har noget, som de ønsker at købe. I de bedste tilfælde har de endda fået din hjemmeside anbefalet af deres venner.

Når du fokuserer på de sociale medier, slår du to fluer med et smæk, eftersom søgemaskinerne reagerer meget positivt på trafikken fra de sociale medier.

Scenen for SEO optimering forandrer og udvikler sig kontant – Husk at følg med.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *