Hjælp og tips til Social Markedsføring på Facebook

Artiklen er baseret på noter fra Digital Markedsføring, foredrag om Facebook Markedsføring af dygtige fagfolk. Noget af teksten er derfor i enkle bullet statements, der signalere simple teorier, regler eller guidelines.

  • Facebook feedback kan sammenlignes med belønning, klik-træning, hvis man kender til hundetræning.
  • Facebook: Age Rank: Affinity, Engagement
  • Facebook sider skal opdateres hver dag, med relevant indhold.
Udregn din Interaction Score:
(Comments + Likes + Posts) / Fans
Kan også bruges til at måle forskellige indholdstyper mod hinanden.
Unge forventer at blive præsenteret for produkter og løsninger. Hvis produkterne er gode nok, så kommer de til brugerne. Derfor søger unge ikke i samme grad på søgemaskiner.
  • Målet er ikke at sælge direkte til fans, men at skaffe omtale. Det vil sige engagere venner af fans.
  • Der findes et break-even på markedsføringsomkostningerne, for at skaffe kontakten til friends-of-fans. Jo flere fans, jo lavere bliver antallet af FOF pr. fan. Samtidig bliver nye fans sværere at skaffe.
  • Premiering af fans og friends-of-fans. (Vind en rejse til X, og vælg en af dine facebook venner, som du vil dele rejsen med)
  • Like-knapper må ikke bruges til at afgøre en konkurrencer om præmier, der er penge værd.
4 overordnede tips til at komme igang…
  1. Arbejder i med klikker-træning?
  2. Hvad er jeres IPM score (page-analyzer)?
  3. Har i en WOMAS strategi?
  4. Hvordan er i organiseret omkring branding, engagement og aquisition?

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *