Radius: Off
Radius:
km Set radius for geolocation
Search

Det gode selskab

Det er specielt vigtigt at få hjemmesider, der relaterer til dine emner og som samtidig har en høj Page Rank til at linke til din hjemmeside. Dette er typisk eksperterne inden for det område, som du arbejder med.

Få, gode links fra eksperter inden for dit område tæller mange gange mere i Googles Page Rank end mange links fra hjemmesider af dårlig kvalitet.

Er du kommet i dårligt selskab?

Et ordsprog siger: ”Du opfattes som de ulve du er iblandt”.

Rigtig, rigtig mange mennesker har totalt misforstået dette at linke sammen for at få en bedre placering på søgemaskinerne. Det at bytte links har være almen praktisk inden for SEO lige siden folk begyndt at interessere sig for søgemaskineoptimering.

Det fungerer ikke, at handle/bytte links med hjemmesider, som man ikke er relateret til…. og det har ikke virket i mange år. Her forleden så jeg endda flere SEO firmaer som stadig benyttede den strategi. Et SEO firma her i 2020 burde vide bedre, derfor er det også skræmmende at se denne type søgemaskineoptimering fra flere større SEO firmaer.

Det der virker er links fra rigtige hjemmesider, relevante hjemmesider, vigtige hjemmesider, autoritets hjemmesider med kvalitetsindhold

Men folk ved det ikke, så tusindvis af mennesker spilder hver dag tonsvis af tid med at bytte totalt ligegyldige links.

Hvis du bytter links med hjemmesider, som har en ringe kvalitet, så opfatter Google også din hjemmeside som dårlig; du risikerer at blive trukket NED i Page Rank fordi du samarbejder med hjemmesider, der har en dårlig kvalitet. Derfor er det også vigtigt at du vælger et godt SEO firma til at løse denne type opgaver. Vælg ikke bare det første SEO firma du falder over.

Derfor: Vælg dem du linker sammen med med omhu.

Spilder du din tid?

Forestil dig, at Google opfatter din hjemmeside en ulv i en flok.
Den kan se alle trådene… linkene, som binder jer sammen.

Google kan se flokken… og den kan se dig.

Den kan se, hvad I foretager jer.

Den kan se, om du prøver at snyde eller blot hjælper med at indeksere dit indhold.

Hvis du har en hjemmeside, som relaterer til nogle af de emner vi skriver om her på hjemmesiden, så er du velkommen til at kontakte os for et evt. link samarbejde eller et af de andre SEO firmaer
Jævnlig opdatering af indholdet

Google ELSKER nyt indhold og opdatering af eksisterende indhold, når kampen om de bedste pladser på søgemaskinen skal afgøres.

Google placerer simpelthen hjemmesider højere, hvis der med jævne mellemrum bliver tilføjet information på hjemmesiden.

“Hvorfor så det?”, spørger du.

Fordi det er lagt ind i dens hemmelige algoritme. Og grunden er naturligvis, at Googles udviklere fra starten har været klar over, at en hjemmeside, der ikke har været opdateret igennem et stykke tid ikke er interessant i brugernes øjne.

Alting udvikler sig… og ikke mindst information på Internettet. Gider du ikke at vedligeholde din hjemmeside, så er den jo snart en uinteressant historie om en tid der var engang i brugernes øjne.

Du kender det fra dig selv: Falder du over en hjemmeside, hvor der står 2003 eller 2004 et sted, så får du også travlt med at lukke den. Ja, vi vil gætte på, at du nærmest bliver lidt irriteret, for hvem tør tro på, at der overhovedet er nogen “i den anden ende”? …. og at HANDLE på sådan en side, det tør man da SLET ikke.

TIP: Hvis du undrer dig over, at din hjemmeside stille og roligt falder længere og længere tilbage i rækkefølgen af links, så er det meget sansynligt, at de andre, der stille og roligt begynder at ligge højere oppe end dig tilføjer eller vedligeholder eksisterende sider med opdateret information hvor du ikke har gjort det i en periode.
Domænenavnets betydning for placering på søgemaskinerne

Hvor meget betyder det, om dit domænenavn indeholder dine vigtigste søgeord, når hjemmesiden skal have en høj placering på søgemaskinerne ?

Den nyeste viden omkring, hvor meget søgemaskinerne tager hensyn til søgeord i domænenavnet er:

Slet ikke!!!

Det er totalt ligegyldigt, om søgeordet er indeholdt i dit domænenavn.

Og dog, så er der en indirekte sammenhæng alligevel:

Sagen er, at når andre LINKER til din side, så vil de tit skrive dit domænenavn som deres Link tekst. Dermed fortæller DE Google, at din hjemmeside handler om de ord, som dit domænenavn indeholder.

Sagt med andre ord: Hvis du kan styre, hvilke søgeord, som andre bruger i deres link tekst på de links, der peger på din side, så er domænenavnet ligegyldigt.

SEO firmaer - søgemaskineoptimering af hjemmesider

Den usynlige hjemmeside

Vi oplever ALT for tit at se hjemmesider, der år efter år lever et usynligt liv på Internettet.

Det er typisk hjemmesider, som bliver annonceret i TV eller de trykte medier (da de er usynlige kan de jo i sagens natur ikke findes på andre måder ).

Vi bliver lige rystet hver gang vi ser sådan noget.

Specielt fordi vi kan se, at det ofte er store og dyre systemer fra mediebureauer, der har bygget en hjemmeside til en stor virksomhed.

Der er en verden til forskel fra de fleste mediebereauer, der har deres udgangspunkt i det trykte medie og en Internetvirksomhed, som, for at kunne få succes i dette marked, fra første færd har været nødt til at sætte sig ind i hvordan Internettet fungerer.

Hvad er det så, mediebereauerne gør forkert?

Overordnet set, så gør de alt forkert.

Søgemaskine optimering, navigation, brugervenlighed, kvalitetsstyring for at nævne blot nogle få ting.

De følger stort set ingen af de anvisninger, vi kommer med.

Af naturlige årsager, er det ikke noget, der bliver råbt højt om.

Mediebureauerne fortæller det naturligvis ikke selv…. for så længe de store virksomheder pumper penge i den ene værdiløse hjemmeside efter den anden, så gør det jo livet så meget lettere for deres mindre konkurrenter at bygge effektive hjemmeside, der kan tage markedsandele og vokse sig store.

Selv om det tit bliver beskrevet som ”Guerilla Marketing”, så er det i virkeligheden blot et spørgsmål om at kende sit medie og sine brugere.

Ovenstående er naturligvis en generalisering: Nogle FÅ mediebereauer HAR efter mange års pres fra webbereauerne læst skriften på væggen… og alligevel falder mange stadig i de huller der i på vejen.

Vores råd er, at lade webbereauer med gode Web Content Management Systemer levere “motoren” til at drive hjemmesiden… og så kan mediebereauet såmænd godt lægge deres ting ind her. Så er fundamentet da i orden.

Når vi skriver gode Web Content Management Systemer i sammenhæng med optimering til søgemaskinerne, er det fordi mange af disse systemer helt savner optimeringen til søgemaskinerne og så er man lige vidt: Usynlig på Internettet.

Hvis du undrer dig over, hvordan vi kan være så sikre i vores sag, er det fordi vi tidligere har arbejdet i et typisk mediebereau og vi desværre alt for tit oplever, hvad vores kunder bruger til at vedligeholde deres hjemmesider med når vi kigger i den html kode, som ligger bag hjemmesiden.

Vi har i denne sammenhæng skrevet Søgeoptimeringsrapporten og fået vores eget Web Content Management System til at arbejde bedst muligt sammen med søgemaskinerne.

Har du været inde på en fancy FLASH hjemmeside med en avanceret navigation?

Flot ser det ud, men ud over at denne type sider typisk er usynlige på Internettet, så går der som regel ikke ret lang tid før man forlader dem, da mange af dem er nærmest umulige at finde rundt på.

Alle regler bliver brudt:

Hjemmesiderne er legepladser for FLASH programmører, som lever i deres egen verden, afskåret fra, hvad brugerne har behov for.

Billederne er flotte, men den generelle kvalitet er lav. Der mangler tit helt basal information omkring produkterne, som gør, at man som forbruger hurtigt forlader denne type af hjemmesider.

Vi er på ingen måde modstander af FLASH. Det skal bare bruges rigtigt.

Drop-down navigation – Javascript navigation

Nogle ejere af hjemmesider synes, at det er flot med javascript navigation, som folder sig ud, når man holder musen over et hovedmenu-punkt.

Problemer er bare, at ud over, at denne form for navigation er særdeles effektiv til at skræmme de besøgende væk, så sikrer den også 100% effektivt, at søgemaskinerne ikke kan følge linket og herved indeksere det dyrebare indhold på siderne. Søgemaskinerne kan nemlig ikke, lige som FLASH, “læse” Javascript.
Er DIN hjemmeside usynlig på Internettet?

Sådan checker du, om din hjemmeside er usynlig på Internettet:

Vi forudsætter, at din hjemmeside har været på Internettet mindst et par måneder.

Gå ind på din egen hjemmeside og gå herefter ind på en tilfældig underside.
Marker og kopier et stykke brødtekst med din mus, ca 7-8 ord, som det er usansynligt at ret mange andre har skrevet på deres hjemmeside. Ordene må IKKE indeholde æ,ø eller å eller andre specialtegn.
Gå ind på www.Google.dk og skriv 2 anførselstegn (gåsetegn) i søgefeltet.
Indsæt teksten, som du har kopieret imellem de to anførselstegn
Tryk på Søgeknappen

Kom din hjemmeside op i søgeresultatet?

Hvis ja, så er der håb for, at din eksisterende hjemmeside kan optimeres til at få en bedre placering på søgemaskinerne end du har i dag.

Hvis du ikke fik din hjemmeside frem i søgningen, så er der desværre MEGET stor sandsynlighed for, at du skal starte helt forfra med at bygge din hjemmeside op i et andet system som fra starten er bygget til at arbejde sammen med søgemaskinerne.
Hvilke søgeord | bedste søgeord?
Hvilke søgeord skal du bruge på din hjemmeside og hvordan finder du de bedste søgeord?

Uanset om du har en ny eller en ældre hjemmeside, som du vil optimere, så er det utroligt vigtigt, at du anvender de rigtige søgeord på din hjemmeside.

Der var engang en TV reklame for et pølsefirma, hvor sloganet var: “Kend den på knækket”.

Vi siger: “Kend dit marked på søgeordene”

Søgeordene skal du bruge til at få så mange RELEVANTE besøgende ind på din hjemmeside som muligt.

Når vi skriver relevante besøgende, så er det fordi det er vores erfaring, at der er en KÆMPE forskel på, om surferen bliver til en kunde hos dig helt afhængig af, hvilket søgeord, som surferen har fundet dig på.

Grunden til, at vi kan sige dette med så stor sikkerhed er, at vi for hvert enkelt søgeord kan følge enkeltelte besøgende rundt på vores hjemmesider med vores Site-editor Tracer modul. Her kan vi bl.a. se ankomsttidspunkt, hvor lang tid den enkelte er på hver side og i hvilken rækkefølge siderne bliver besøgt.

Det er ikke unormalt, at selv om den besøgende har læst DEN SAMME annoncetekst i din Google AdWords annonce som alle de andre, så er 40% SMUTTET inden 2 sekunder, ALENE styret af, hvilket søgeord, som den besøgende havde indtastet i søgefeltet hos Google.

Det er, alene baseret på det søgeord du har indtastet hos Google, muligt for os at forudse, om du med stor sansynlighed vil tilmelde dig vores e-mail liste.

Skræmmende effektivt, ikke?

For god ordens skyld: Du ER anonym, når du surfer rundt. Tracer anvendes alene som beslutningsværktøj, så vi kan give dig lige nøjagtig det du leder efter.

Vi kan altså se, at 40% af søgeordene er RENT pengespild hvor hverken vi eller de besøgende får noget noget som helst ud af det. Skønt at kunne identificere dem, slette dem og så i stedet fordoble budgettet for de annoncer som giver besøgende, der er glade for indholdet på hjemmesiden.
Søgeord værktøjer

Vi anvender rigtig mange forskellige teknikker. Når vi starter på bar bund, så har vi selvfølgelig nogle få (lad os sige 20) overordnede søgeord.

Vi har igennem mange år arbejdet med rigtig mange værktøjer til at hjælpe os med at finde de helt rigtige søgeord. I løbet af denne tid har vi indsnævret vores anvendelse til nogle ganske få værktøjer, som hver især har helt sin egen styrke.

Vi har desværre ikke fundet nogen gode danske værktøjer, så vores teknik går på at finde de engelske ord fra de engelsksprogede værktøjer og så oversætte ordene til dansk.

Vores bedste søgeord værktøjer er her:

( i rækkefølgen fra billigste til bedste)

Keyword Selector Tool fra Overture

Dette søgeordsværktøj er gratis at anvende og fortæller hvor mange søgninger, der er hos Overture på søgeord, hvor det søgeord, du indtaster er indeholdt.

Vores egen Keyword-booster

Da vi blev trætte af at bruge alt for meget tid på rutineopgaver i forbindelse med de mange søgeord og vi fandt de andre værktøjer for klodsede at arbejde med, så byggede vi vores eget værktøj… og så kan vi altid huske, hvor vi skal finde det…

Wordtracker

Efter at have prøvet RIGTIG mange værktøjer, kan vi konstatere, at Wordtracker er DET BEDSTE søgeordsværktøj på Internettet. Du kan prøve værktøjet gratis i en begrænset udgave. Vil du selv vil arbejde med optimering af din hjemmeside, så er dette værktøjet.

Keyword Elite

Dette er et rigtigt stykke software, som skal downloades og installeres på din computer. Vi har selv arbejdet med Keyword Elite lige siden den første beta udgave og har bl.a. fået udviklerne til at indbygge den danske Google søgning i programmet. Programmet er intet mindre end fantastisk at arbejde med og kan generere tusindvis af søgeord på få minutter… søgeord, som du herefter kan indsætte i dine Google AdWords annoncer og teste videre for dig selv.

Hvis alt dette søgeordsarbejde er ved at blive lidt for omfattende, så kontakt os. Så udfører vi alt arbejdet for dig… og så får du samtidig fordel af alle vores andre teknikker til at finde søgeord.
Sådan checker du koderne

Nu skal vi til at kigge på din hjemmesides HTML Tags.

Et Tag er en HTML kode, der beskriver et indhold.

Hvad indholdet så er kommer vi ind på på de næste sider.

I første omgang skal du bare vide, hvordan du ser dem.

Når du selv skal kontrollere koden, kan du højre-klikke på den side du vil undersøge og herefter vælge ”Vis kilde”.

Hvis din hjemmeside kører i Rammer (Frames), skal du, for at se din rammeside vælge “Vis” helt oppe i toppen og herefter “Kilde”

Et hvilket som helst tag har en start og en afslutning f.eks.
Her er indholdet

Lad og gå i gang med at dissekere en typisk hjemmeside, fra top til bund og se på, hvad vi kan gøre for at optimere siderne til søgemaskinerne.

TIP:
Det, der er så fantastisk, når man arbejder med hjemmesider er, at man kan se alt hvad der sker inde bag facaden på en hjemmeside.

Selv om det for nogen nu bliver lidt teknisk, så er der ingen vej uden om at sætte sig minimalt ind i HTML. Det er nemlig denne kode, der på grusomste vis afslører ikke kun din egen hjemmeside og dens optimering til søgemaskinerne; men også dine konkurrenters:

Hvor svært bliver det at komme over dem på de vigtige søgeord?
Frames

De enkelte sider på din hjemmeside kan optimeres på en lang række punkter.

Lad os starte med din hjemmeside, altså startsiden, som man lander på, når man indtaster dit domæne.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med